Forschung und Publikationen

2018

Bauer, J, Bakakeu, N. R., Hopfengärtner, M., Bürner, J., Braun, T., Schäfer, F., Wittmann, M., Fehrle, A., Maußner, B., Lechler, T., Meiners, M., Konrad, C., Franke, J. (2018):

SMARTLOCATE – INDOOR LOCALIZATION WITH BLUETOOTH BEACONS AND SMARTPHONE SENSORS. Smart Public Building 2018 (Stuttgart, 19.10.2018 – 20.10.2018).

2020

Wittmann, M (2020):

Industrie 4.0 Grundlagen: Kompakter Einstieg in die Industrie 4.0 und in die Produktion der Zukunft. Independently published.
ISBN-13:979-8642191200 .

2021

Wittmann, M., Cash, P, Mariani, M. E., Maier, A, Hansen, J. P. (2021):

Sustaining Behaviour Change Through Immersive Technologies: Trends, Perspectives, and Approaches. (Accepted/In press) Proceedings of the Design Society (Gothenburg,16.08.2021-20.08.2021).

2022

Dworschak, F., Dietze, S., Wittmann, M., Schleich, B., Wartzack, S. (2022):

Reinforcement Learning for Engineering Design Automation. In: Advanced Engineering Informatics 52 (2022), Art.Nr: 101612, ISSN: 1474-0346. DOI: 10.1016/j.aei.2022.101612, BibTeX: Download.

 

Wittmann, M., Morschheuser, B. (2022):

Ansätze zur Optimierung der Kooperation zwischen Menschen und Künstlicher Intelligenz: Was wir aus dem Game Design und insbesondere der Gestaltung von NPCs lernen können [Blogbeitrag abrufbar unter: https://gamification.rw.fau.de/2022/05/02/ansaetze-zur-optimierung-der-kooperation-zwischen-menschen-und-kuenstlicher-intelligenz-was-wir-aus-dem-game-design-und-insbesondere-der-gestaltung-von-npcs-lernen-koennen/]

 

Wittmann, M., Morschheuser, B. (2022): 

What do games teach us about designing effective human-AI cooperation? – A systematic literature review and thematic synthesis on design patterns of non-player characters. Proceedings of the 6th International GamiFIN Conference 2022
(GamiFIN 2022), April 26–29, 2022, Tampere, Finland.

Zurück zur Hauptseite